A Hörmann talán egyik azon vállalatcsoportok között, amelyet keveseknek kell bemutatni. Nevét jól ismerik még a laikusok is. A német márka már 1935 óta létezik, és az egyik piacvezető nem csak Európában, de globálisan is.

A kezdetek: kisvállalkozásból globális üzlet

A Hörmann egy családi vállalkozás, megalapítása óta kizárólag az alapító, August Hörmann utódai irányítják. Jelenleg ez a harmadik és negyedik generáció. A történet 1935-ben kezdődött, amikor is a már említett August Hörmann megalapította cégét. Az első igazi sikerszéria az ötvenes években kezdődött, amikor a cég előrukkolt az egyedi fejlesztésű Berry billenőkapuival. A klasszikus, oldalra nyíló kapukkal szemben a helytakarékos, felfelé billenthető garázskapuk igencsak kelendőnek számítottak. Ezeket főleg a német piacra szánták, és rendkívüli módon elnyerte az ottani a lakosság tetszését. Ez a kapumodell egyébként a mai napig kapható náluk – természetesen már jóval fejlettebb verziókban, mint annak idején. A kapuk népszerűsége miatt viszont a vállalkozás igencsak gyorsan jövedelmezővé vált. August Hörmann pedig folyamatosan azon dolgozott, hogy minél kiterjedtebb és innovatívabb céget működtethessen. Termékeit folyamatosan fejlesztette, mellette pedig mindig törekedett arra, hogy közvetlen viszonyt ápoljon a lakossággal is.


A nagy áttörés időszaka

A Berry kapuk meghozták a vágyott sikert. A cég folyamatosan növekedhetett, így teljesíthette az alapító jelmondatát, azaz, hogy a népszerűségért és a sikerért keményen meg kell dolgozni. A cég minden komolyabb bevételt fejlesztésekre fordított. Ezért később a Berry kapuk mellett már megjelentek a toló- és a gurulókapuk is a különféle klasszikus nyílászárókkal egyetemben. A kezdetben csak Németországban tevékenykedő cég megindult tehát a hírnév útján. Mára a Hörmann vállalat világszinten mindenhol jelen van gyáraival és telephelyeivel. Viszonteladói a világ negyven országában képviselik büszkén a céget. Mára a vállalat hatalmas nőtt. A kezdeti kapugyártás mellett, jelenleg piacvezetőnek számít a különféle meghajtórendszerek, valamint a beltéri és a speciális ajtók gyártásában világszerte. A terjeszkedésének kulcsa az a modern és innovatív szemléletmód volt, ami a mai napig meghatározza a Hörmann cégcsoport hitvallását. Egyszerre innovatív, mert folyamatos fejlesztéseivel a lehető legjobb minőséget szeretné nyújtani a vásárlóinak, ugyanakkor tradíciótisztelő, mert hisz a család és az összetartás erejében. Így nőtte hát ki magát egy aprócska családi vállalkozás globális multicéggé. Na, persze sokat számított az is, hogy a kitartó munka mellett mindig is kiváló minőségű termékekkel szolgálták ki vásárlóikat – ami a Hörmann védjegyévé vált mára.